Sunday, February 19, 2012

Promising weather....


Setting up from scatch....
DMI promised a fair chance of clear weather tonight, so I'm setting up my deep sky astrophoto rig. I have to haul up everything each time, unless I choose to leave it in the garden. Sometimes I do this, if the weather is good and stable, but I'm always worried about thieves or vandals - our garden is practically open space to the public. Target for tonight is IC443 in OIII narrowband. I have been shooting this supernova remnant for the past several weeks, have bagged H-alpha, SIII and RGB already. 
Half an hour later

1 comment:

  1. Hej Mikael

    Dejligt at se, at der er aktivitet på din nye blog :-) Man kan mærke stemningen af "magi" og forventning med alt udstyret, der venter på at blive pakket ud. Da jeg selv havde et mobilt mount, hamrede jeg tre hule stålrør ned i jorden, der passede til de tre fødder på stativet, så jeg ikke behøvede pol-aligne hver gang. Jeg ved ikke, om det er en idé for dig ?

    Det var også hernede prægtigt vejr den 19feb12 med ZM = 21.17mags/arcsec2. Jeg startede med M103, dernæst ngc7822, og lige inden jeg gik i seng drejede jeg over til Leo1 med Regulus i synsfeltet, som så kørte resten af natten. Jeg har kun bearbejdet M103 endnu - som led i mit "Måne & Cassiopeia-projekt" for denne måned. Se PowerPoint'en i Dropbox
    http://dl.dropbox.com/u/5895588/NewMoon-NewMoon_jan-feb2012.ppt

    - Henrik

    ReplyDelete